Friday, February 6, 2009

duGAan-NYA


Salam..
Syukor la krna dgn limpah kurnia-NYA..
aku msih dpat bnafas dgn kesgaran udara ciptaan Maha Pencinta lg Penyayang...
La TAHzan din..
tu je ungkapan yg mmg ade kt dlm ati aku mggu ni..
bnyak dugAan blAKU..
SGat cepAT..
tapi aku prnah dgar ustz kate..
dugAan itu ALLAH S.W.T trunkan kt org yg briman..
supaya bertambah keimann ssorg itu kt tuhan yg Agung..
so,aku pegang kata2 tu sbg dorongan utk aku lalui mggu nih...
dugAan yg beSar aku trima mggu nih..
ayah aku msuk wad sbb kena strok blik..
pnykit drah tggi n kncg mnis die naek..
p2,otomatik la kna strok..
dlu dh pnah kena skali..
waktu tu time aku fisrt sem kt ipgm ni..
time tu sgt truk..
sbb 3 hri sblum exam..
mak aku xgtau kt aku sbb nk exam..tpi aku tau jgk..
serta merta aku blik..
mmg keadaan yg sgt truk klau kna strok..
mata je bleh bkelip2..
tpi alhamdulillah..pnyakit itu xsperti yg kbiasaan kna kt kbnyakan org..
ayh aku just smggu..p2,baek..syukron!!
tpi kali ni..hrap2 la same..
wlaupun aku xblik sbb dlanda mslah kwangan yg sgt truk..
aku contact slalu la..
hurm..ksian kat mak aku..
aku tpikir..mak aku trima lg besar dugaan than aku..
sbb bnyk2 kali ayh aku skit..die slalu ade kt sbelah ayh aku..
mak mmg sorg yg pyabar..
insyaallah aku akn brusaha ntuk jdi pnybar sprti mak jugk..
slain tu..ade lgi dugaan yg tjadi..
tpi xperlulah crite..
sbb snstif skit..
tkot org laen trase..
xpe,.biarlah masa yg akan mgembalikan kegembiraan kelak..
"YA ALAH gantikanlah di tempat keresahan ini dgn kdamaian, d tempat kdukaan ini dgn kegembiraan, dan d tempat ktakutan dgn keamann, sjukkanlah gelojak hati ku ini dgan salji keyakinan, pdamkanlah bara di jiwa aku dgan air keimanan dan hapuskanlah jiwa yg rosak dgn falak kebenaran...aminn"



2 comments:

:: cikgufarah :: said...

yup yup..
la tahzan rakan..
"ALLAH tidak membebani seseorg itu melainkan sesuai dgn kesanggupannya" Surah Al-Baqarah,ayat 286
Dia tgh uji ko tue din..
b strong keyh!!
aku doakan ayah ko sehat smula..agak pilu ar..dgr berita2 x seronok ttg parents kenalan2 rapat nie..smoga ko tros kuat!! utk hadapi ujian maha agung nie..

ad-Din said...

thankx jpp mate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...