Sunday, September 26, 2010

al-Iktiraf

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

dlm 2 hari ni..
2 org sdare yg tdkat ngn aku pergi mghadap-NYA
al-fatihah
satu sbelah ayah n satu sbelah mak
dua2nya baek ngn aku
aku mohon n bdoa supaya mreka dtmpatkan d klgan org2 yg briman
~aminn~

dlm 3 hari ni..
stiap kli aku ulangi lagu iktiraf,doa taubat..
aku trase sebak..sdih sgt..
tfkir psal kuarga..psal dri sdri..sbb
kmatian mjmput kte tnpa kte sdari..
bile2 mase je..xkre kt mane2.
dan aku tfkir,trmenung jauh ke dlm hati..

cukupkah amalan kte mase tibenya ajal kite??
cukupkah bekalan2 yg akan kte bawa ke pdg mahsyar??
bagaimana cara kmatian kte??
ada kah org yg akn slalu brdoa kpd kte stlah kte dh xde??

perkara ni wat aku kuarkn titisan permata jernih..
*bkn nk kate kte ni warak ke ape..
tpi pkara ni memg wjib kte fkir sbg muslim..
slagi kte hdup..
kte perlu mgumpul bekalan = amalan

smoga kte sntiasa kuat mngharungi sgla ujianNYA..
wat 2pupu ku liza..
smoga tabah mghdapi ujian ni sbb ALLAH lbh sygkan ayhmu..
ayh liza memg baek..peramah sgt..
stiap kali jmpe ngn aku msti bgurau..
die suke snyum..
n last aku jme mse raye ari tu..
sdih ble tringtkn ayh die..

Sesungguhnya dia MAHA MENGETAHUI mana yg baek ntuk hambanya
dan kepadaNYA juga kite berserah..
barakallah!!!
;-)

renungan bersama

al-iktiraf..
hayati lirik2..renung dlm dri sdri..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...