Saturday, July 9, 2011

bersih

As Salam

jgn slah tfsir..
ini bersih diri sndiri ok!
~hahahah~
gua x layan politik
sbb politik skrg mcm2 hal yg da mgarut2..
smoga ALLAH S.W.T mberkati pihak yg benar..

~DATUKKU~

2 bulan ni..
tllu byk kenangan yg terpahat..
kjadian yg mnimpa tnpa dduga..
kejaiban yg blaku tnpa dsangka..
ksdihan yg terpalit sgt tluka..
kgmbiraan yg datang dgn snyum dan ketawa..

16 MEI 2011.
antara sjrah penting dlm hdupku..
pmergian seorang dtuk yg sgt pnyyang..
seorang muazin yg kental semangatnya..
seorng bapa yg bjaya mddik ank2 dgn baik..
seorang datuk yg sgt myayangi cucunya..
kusahut pemergiannya dengan penuh hiba..
pemergiannya mnndakan tiada lagi dtuk dan nenek sbelah ayhku..
namun, takdir ALLAH S.A.W adalah mnurut kehendakNYA..
akur dgn sgala ktentuan..
yg hidup prlu mnruskan khidupan.
dan mndoakan yg disana agr dringankan azab,..
dan semoga tergolong dalm glongan yg briman..

kini..
bulan ramadhan smakin mghmpiri..
aku mrindui alunan azannya..
aku mrindui untuk mgikutinya prgi berbuka di rumah2 org..
aku mrindui untuk mjadi makmumnya untuk solat terawih..
insyaallah toki!
alg brjanji akn mnurut jejak lgkah toki..
amin......

~KENARI~

tiada lagi 'TAT 4323".
itulah knyataannya..
setelah brkhidmt buat sekian lama untuk kuargaku..
akhirnya..kenari ksyganku ini mjadi hak milik org...
aku sgt mrinduinya..
tlalu byk kenangan brsama sang kenari.
pahit dan manis dinaiki brsama..
ttpi klau la sang kenari tidak sakit..
aku memang tidak akn mjualnya..
malangnya..
masa tidak dpt mgubah keadaan..
tlalu pntas masa brlalu..
namun..
rezeki ALLAH S.W.T di dunia tiada pghujung..
patah tumbuh hilang brganti!
alhamdulillah slesai suda urusan krete bru..
tggu nk blik umh bwak kl je mggu dpan..
VIVA "TBD 1279"
akn mjadi tunggangan ku yg tbaru..
smoga baek2 saja brsamaku..
aku akn jga elok2 slagi berada di tgn ku.
Insyaallah dan alhamdulillah!!

~DIRIKU~

trllu byk ujian buat masa ni..
tetapi ape yg ingin aku tegaskan di sini ialah..
aku adalah aku..
insan biasa yg byk klemahan,..
sgt byk..
aku mgakuinya..
tetapi jgn pndang aku dgn sbelah mata..
sbb aku kenal siapa aku..
dalam dan luar..
aku kenal siapa org skelilingku..
scra zahir dan mgkin batin..
dan INGT..
klebihan yg dberi kpd tiap2 org..
mgkin juga adalah ujian untuk mreka..
sedarlah dan jgn lah takbur..
jgn diingt kte byk ilmu kte adlah pandai..
sbb org yg pndai ialah org yg mgunnakan & mgamalkn ilmu..
bkn org yg mpunyai ilmu yg byk semata-mata..
dan jgn pndg ssorg spt tiada ilmu..
sbb kte xtahu ape yg die tahu sebenarnya..
muhasabah diri terlebih dahulu..
cermin diri sndri trlebih dahulu..
msing2 ada byk klemahan..
jdi..
byk2 brtaubat..dan
aku mmhon maaf skrinya ada mmbuat silap kpd kalian..
smoga kalian semua dberkti ALLAH S.W.T

As Salam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...