Saturday, June 26, 2010

Sem 4 pismp begin

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Salam 1 malaysia??
tok guru aku mrh sgt gune ayt tu..
ade brape byk lagi pkara2 baru yg nk dreka dlam islam??
erm..btol jgk sbenarnye..
mule2 islaam hadhari..p2,salam 1 malaysia..
jgan la lpas ni tahiyat akhir 1 malaysia pulak..
hahahaha~
tpi kte kena bpegang tguh ngn islam..
prbyakkan amalan ntuk dri sndri..
berpandukan al-quran & sunnah RASULALLAH S.A.W
ntuk jdi muslim@muslimah sejati..
aminn~

akhirnya sampai juga di kg Cheras Baru ni..
cuti kali ni..
aku leh describe..
HEAVEN!!
best gle..
pdat ngn xtvt n enjoy gle..
smpai trase mlas gle nk blik kl..
dgan kerancakan Piala Dunia..
lgi r besh menonton bola smbil melepak..

antara perkara besh :

1) Lata Payung
macam biase la..tmpat aku slalu bkelah..air die memg sjuk gle..
klau balik ganu,wajib pegi la org kate..even tmpat bhya skit..
tpi kena pndai2 la kn..nk best msti ade rsiko..;-)

2) mlepak di Pantai Change The Ring (Chendering)
spt biase bersama Faiz,Fattah,Nazirul n Ayub..aku mlepak bersama....
ambk angin laut smbil bersembang berbulu-bulu ngn faiz...
hahahah~
memg besh r..smbil tgok org mandi-manda..
peergh..aku memg ske tmpat2 nyaman ni..hahaha~!

3) bermain tournement futsal anjuran PERMATA
KUCA LANA FC skang dh jdi top!!
mlm smlam pun 3 team ajak lawan..tpi da xlrat n da nk blik kl..
mne la sempat nk maen..adoyaiiii~!
tpi ni 1st time aku msuk tournement kt ganu..
scra rgkasnya...kami hnya mgmbiil pmain2 bdsarkan2 kawan2..
xpenaah bermain bersama2 pun sblum ni..
tbe2 msuk tournement..
tp ble da dpat kenal n sembang2..n maen same2 ntuk 1st game..
jdi serasi plak~
1st match lawan IPIK kot!!!
ktaorg menang 2-1..memg caya la..
dua2 gol aku assist!!ahahhaha~
prgkat kmpulan ktaorg naib johan..
p2,msuk pusingan ke-2..
ktaorg menang 3-2..
pusingan ke-3 ktaorg menang penalti,..
suku akhir plak ktaorg klah penalti..
even pluang byk gle mase lawan..
tpi nk wat cmne xde rezki katakan..
2 kali bola lalu je kt line gol pihak lawan..
aduiiii...
hahahaha~
tpi yg lawaknye..ble msuk suku akhir..
team aku je yg xde jersi..pkai bip..mlu gle..
hahahahahha~!
xpe la...KUCA LANA FC memg terbaek..
8 terbaek drpd 64 team bertanding..;-)
cuti akhir taun 6t kte aktifkan balik team kte..

4) mandi-manda di pntai smbil tgkap ketam n gerak kepah..
musim skang ni memg ssuai sgt nk mandi2 di pntai trgnu..
air tgh cantik n bersih,.memg besh klau mndi2..
aku suggest kan pantai pandak..
tmpat selamat n cantik...
ntuk fotographer pun rmai yg ambk gmbr sunset kt situ..
tpi aku wat xtvt laen..
tgkap ketam n gerak kepah.
ajak geng2 bersama kuarga tersayang..
perghh..besh gle...
wlaupun dpat skit je..
leh la wat gulai tghari tu..
sedap kot!!

5) aku sedih sbb xpegi kursus G D
malu sbb xde duet..last2 kena marah jgk ngn ayah su.
ahahahha~
xpe2..perbykan amalan..
len kali kte maen agi..
aku mhu jdi laksaman sunan kot..haha~!


byk lagi la xtvt2 yg laen2..
da xlrat nk menaip ni.
hhahaha~

yg penting..cuti kali ni memg besh.
klau ade duet skit agi.
legi besh kot..
pegi melangkah jauh skit..
aahahah~!

ok..skang da mule sem 4..
aku jdi ketua kot..
aku hrap2 geng2 bgi support kt aku..
n kte same2 wat kje..
ok..
stkat ni shja..
mntak maaf klau ade yg trasee..

ASSALAMUALAIKUM W.B.T


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...