Wednesday, February 23, 2011

dimana iman kte?

kadang2 kite tlupa..
telalai..
ter + mcam2 lah yg xelok kn..
sbb kte ni mnusia yg xpernah lekang dek godaan syaitan..
MOHON MAAF KPD RAKAN2 ATS SALAH SILAPKU..
tpi prnh ke tfkir..?

cube fikir ni..

stiap kali kte bgun dari tdo..ade ke?

"alamak..tlupe nk baca doa bgun tdo dlu"
"masyallah!!da lwat smbhyg suboh"
"aii..kena kejut kwan2 yg laen solt sbuh ni..klau x,bdosa plak aku"
"hurm..xsempat nk pgi surau.."
"myesal plak tdo pas smbhyg..klau bca al-quran xpe"
"klau bgun awal skit..leh bthajud..haish.."
"aduii..esk msti kena tdo awal..klau x,xsuboh la aku.."

so,ade ke prnh tfkir cmni?
haa..
then, smbil2 bsiap nk pegi klas tu kan..ade ke?

"alamak..tlupe nk bca doa msuk tndas"
"gosok gigi ni klau pkai kayu sugi lagi bgus"
"ni aku mndi..ade niat ntuk kbaikan x?"
"ni klau ambk air smbhyg sje2..dpat bddari.."
"hrap2 aku dpat jga wuduk aku ni lame2."
"kalau puasa ari ni bgus jgk..xmkn lgi ni"
"duk dpan cermin comey doh..cmne doa tgok cermin eh??

so..memg byk bnda yg kte kna fkirkan..
mcam2 yg berkaitan ngn dri kte..
scra lgsung @ x lgsung..
aku prnh dgar ustaz ckap..
apbila kte tfkir spt bermuhasabah dri pda stiap msa..
itu bmkna iman kte masih tebal di dada
ia masih mgingatkan kte akan kekuasaaNYA..
tpi jgn skadar bermuhasabah sahaja..
kenalah perlu dengan amalan@prktikalnya skali..
sbnrnya teramat la byk persoalan yg menjengah pmkiran kte..
kdg2..smpai trase sebak..
sbb tlalu byk bfikir akn pbezaan ;-
zman RASULALLAH S.A.W ngn zman skrg..
zmn skrg n crite bkenaan zman akhir zaman..

di mnakah kte sebanarnya?

wallahualam..
tpi tllu byk tanda2 kiamat kecil sudah ada..
malah..
kematian itu sbenarnya lagi hmpir dgn kite..
jdi..
same2 la bmuhasabah diri kwan2..
adkah iman kte snipis bawang?
atau stebal lpisan otmosfera??
haa..fkir2 sdri..
byk2 bzkir..bmunajat..berdoa..
biar kte same2 diredhaiNYA..
BARAKALLAH!!

"smoga aku mndpat istri spt ini..aminn YA ALLAH S.W.T"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...