Friday, February 25, 2011

dikala bosan

HARI MINGGU

mesti terfikirkan xtvt2 yg menarik..
bpeleseran brsama teman2 d kota2 raya..
mbeli belah baju2 baru n mcam2..
mlancong ke dstinasi mnarik..
makan mknn yg sedap2..

tapi aku dgn bgaya n cool..
duduk mghdap laptop n tperap d umh..
sungguh khidupan aku trase kesunyian..

bile da sunyi + bosan
bermulalah babak kesedihan di kotak hati
detik2 kriangan n ruang2 kgembiraan mmenuhi pmikiran
nafsu mula bergelora mahu mlakukan ssuatu..
bayangan rakan2 rapat tlintas sbg teman pemecah kesunyian
namun semuanya berlalu pergi spt kabus..
semunya bizi ngn kerja n dating..
hurm..
aku?

aku berhenti bfikir
tenang untuk mencari satu perkataan..
perkataan yg boleh mghidupkan suasana ini..
aku xmahu dpengaruhi emosi..
aku mahu menaklukinya!
akhirnya..
muncul satu perkataan..
MASYAALLAH!

aku termenung..
menarik nafas panjang..
keadaan aku sbnrnye tidak tnteram..
2,3 ari ni aku trase aku byk bsalah..
oleh disebabkan itu..
aku mrasakan perkataan itu tlalu hampir dgn ku..
aku slalu bermimpi akannya..
aku nampak bayanganku di msa hdpan..
aku nmpak apa sbnrnya cita2 hatiku..
sebelum mgecapi perkataan itu..
walaupun ia hanya bayang2 yg tidak nyata..
aku sgt2 menunggu saat2 itu YA ALLAH..
kau zahirkan bayangan2 itu YA ALLAH S.W.T..
tunjukkanlah aku lorong2 utk melaluinya..
pimpinlah daku menapak kearahnya..
bekalkan rahmatMU di setiap langkahku..
setiap daya adalah atas kerana kebenaranMU..
stiap air mataku mnitis krn takot padaMU..
setiap rintihan ku adalah kerana sifat hambaku..
yg begitu kerdil di sisiMU..
=("

perkataan itu mbuatkan stiap org xterkata..
perkataan itu mbuatkan rmai org mnangis..
perkataan itu mlembutkn hati seseorg yg keras..
perkataan itu juga menguji keimanan & keredhaan..
perkataan itu juga mbuatkan seseorg itu takot..
sgt2 takot..
takot kpd kegelapan..
takot kepada kejadian asal usul..
pencipta alam dan nusantara..
pencipta yang Maha Satu..
YA ALLAH S.W.T!!
apakah itu kematian?

"KEMATIAN"
ya..itulah perkataannya..

"kematianku' adalah mnurut ketetapanMU..
"kematianku" adalah pasti..
YA RABB.."matikanlah" aku dalam iman..
tempatkan daku dlm klangan golongan yg beriman..
"YA ALLAH..PERLIHARAKANLAH IMAN KU..
KU MEMOHON KEPADAMU.."

terubat skit kesunyian ini..
smbil layan lagu Open Your Eyes-M.Zain

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...