Wednesday, January 12, 2011

luahan hati seorg abg..

setinggi-tingi ucapan kesyukuran dihadapkan kepada yang Maha Esa
"Allah S.W.T"
segala nikmat yang diberi adalah untuk hambanya yg berhak
dan
segala dugaan yang diuji adalah untuk hambanya yg bersabar..
ketahuilah bahawa Allah itu Maha Adil lagi Maha Penyayang

alhamdulillah, akhirnya adikku
Ahmad Izzuddin melapor diri di Pulapol ayer hitam
dan akn bkursus slama 6 bulan..
p2,keje la sbgai polis..

syukor Ya Allah..
sgla doa yg diluahkan,diiringi ttisan embun..
trutama ibuku tlh dikabulkan oleh Allah..
aku dpat mrase btapa leganya ati mak aku..
slepas 2 ank llaki nye da mmpunyai pkrjaan..
wlapun aku msih 2 taun lgi kt mktb.
tpi insyaallah akn mjadi cekgu kelak..
ttapi bahu ibu dan ayhku mgkin akn ringan skit
ank llaki da bkerjaya..
yg tggal cume prmpuan kt umh..
n xperlu rsau lgi ngn krenah adik laki2 aku ni..
biase la..org muda kn.
kuat mlepak,maen futsal..
klau x..mak aku asyk bmbgkan die je kt umh..

aku pun sbg abg sulong trase sebak..
aku dlu slalu mrah die..
sbb mlebihkan kwan2 die drpd kuarga..
rela mnolong kawan2 drpd kuarga..
die memg kras hati skit..trutama ngn mak aku..
slalu lwan ckap..
ttpi time mntak duit..bkn maen halus suara..
tapi camne pun..
die memg dgar ble aku slow talk ngn die..

gaduh?
of course penah..
ari tu die siap nk pkul aku ngn besi..
almaklumlah...die lgi tough drpd aku..
tpi ble aku da naek angin..tau2 je la..
tap2..da tsadai kt dinding..kah3~
gaduh sbb die ckap ayh n mak lgi syg kt aku.
pdhal die yg lgi byk dpat smua2 bnda drpd aku..
tu pun mau demand agi..
hadoi..

skang?
insyaallah smua akan baek2.
org tua kate..
mse muda2 ni je kte ngn geng2..
slalu lepak2..
6t ble da bkerja,kawen..
smua akan mcari kuarga..
sbb kuarga lah yg akn mnolong kte wlaucmnepun.
;-)

aku sbenarnya da xlarat da ni..
jadual klas skang pdat gle..
ptg kna praktis hoki lagi..
mlam nk kena wat hw agi.,.
letih gle babeng!!
tpi dpat brita gmbire psal adk aku ni..
at least..leh wat hilg penat aku skit..
leh la tsenyum..

aku pun rse dia akan kawen dlu sblum aku..
hahahaha~
xpe la izz..ko kawen la dlu..
;-)

ok la..mau berehat.,.
penat gile2..
hjung mggu ni mau jlan jauh.
pegi wedding kwan baek aku n die..
~alkessaaahh~
harap2 sang kenari baek2 sje..
~aminn~
SALAM

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...